Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009

Αξιοπρέπεια!

Πρόκειται να πεθάνω κι αυτό με κάνει τυχερό.Οι περισσότεροι άνθρωποι, ποτέ δε θα πεθάνουν, γιατί, ποτέ δε θα γεννηθούν. Η ανθρωπότητα θα χάσει από τους αγέννητους πολύ μεγάλα κομμάτια πολιτισμού και επιστήμης. Πολύ μεγαλύτερα, από όσα πήρε από εμένα και εσάς, που σε πείσμα των πιθανοτήτων γεννηθήκαμε.

Γεννήθηκα στην Ελλάδα του Ήλιου και του Βοριά. Μεγάλωσα κάτω από μάρμαρα που μιλάνε για ελευθερία και αξιοπρέπεια. Σκέφτηκα με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες, που απλόχερα μου παραχώρησε η ανθρώπινη κοινότητα.

Αποφάσισα να ζήσω, γεμάτη και απελευθερωμένη από συντηριτικές μικροψυχίες  ζωή.

Έζησα απλά, τίμια στις οικονομικές μου συναλλαγές, δυνατά στις  κοινωνικές μου συναναστροφές.

 

Θέλω ,

να φύγω έντιμα και αξιοπρεπώς.

Έ χω ζήσει  πολλές τελετές ταφής.Έχω παρακολουθήσει κοράκια, να κουβαλάνε φίλους μου, συγγενείς, ανθρωπους άγνωστους ή επώνυμους.

Ήμουν όμως ζωντανός. Δεν ήμουν το τιμώμενο πρόσωπο.

Η προσβολή της εμπορευματοποίησης με ενοχλούσε, αλλά δε με άγγιζε.

Μέχρι που κατάλαβα ότι κάποια στιγμή στη ζωή μου, κάποιος θα επιτεθεί στο μυαλό μου.Κάποιος θα βεβηλώσει τη μνήμη μου. Κάποιος θα αλλάξει τη ροή της ιστορίας μου.

ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ.

Αυτός, δε θα ΄ναι κάποιος φίλος μου, να διαβάσει κάτι από τη  Ρωμιοσύνη.

Αυτός, δε θα ‘ναι κάποια φίλη μου, να διαβάσει λίγο από τον Μαρκήσιο Ντε Σαντ.

Κανείς δε θα μου ψάλλει Βάρναλη. Το φως που καίει, δε θα ακουστεί.

Θα ακουστεί το ‘’φως το αληθινόν. Και το κουφάρι μου  θα ταφεί μέσα σ’ ένα σαπουνοποιημένο χώμα, για να με φάνε τα σκουλήκια και οι κατσαρίδες, με προστάτη και κυριαρχό μου το ΘΕΟ τους. Θα γίνω ένα ακόμη θύμα της απληστίας και της δυναμής τους. Ένας ακόμη κρίκος, που θα κρατάει δέσμια την ανθρωπότητα, χωρίς να σηματοδοτώ την άλλη εκδοχή.

Την εκδοχή που πιστεύω.

Κάποιος θα μου κλέψει την ελευθερία και την αξιοπρέπεια.

Κάποιος θα μου κλέψει τη γνώμη.

Η αλήθεια στα θρησκευτικά ζητήματα, είναι απλώς η άποψη που έχει επιβιώσει.

ΕΓΩ ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ.

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΑ ΖΕΙ.

Κάποιος πρέπει να μεταφέρει τη γνώμη μου στους άλλους,

Αυτόν ψάχνω.

Από αυτόν θέλω βοήθεια. Να εμποδίσει τη βεβηλωσή μου. Να εμποδίσει την εξαφανισή μου , μέσα στον φονταμενταλισμό. Να κρατήσει ζωντανή την αποψή μου, ακόμη κι αν διαφωνεί. Να μην βάλει , πάνω από το πτώμα μου, σταυρό ή ημισέλινο ή άστρο ή άλλο σύμβολο, μόνο το σήμα της ελευθερίας και της ειρήνης.

Θέλω να ταφώ, όπως οι προγονοί μου.

Θέλω να ταφώ, χωρίς διακρίσεις, αλλά χωρίς την παρουσία ιερέα.

Θέλω μια μεστή ανθρώπινη πολιτική κηδεία.

Όποιος νομίζει ότι μπορεί να με βοηθήσει να το πετύχω, παρακαλώ, ας πει, πως μπορεί αυτό να γίνει πράξη.

10 σχόλια:

Tic Tac είπε...

Κι εγω αυτο θελω, φιλη.

Δεν υπαρχει κανενας να σου το προσφερει; Το εχεις ζητησει και σε δουλευουνε ;

Nομιζω οτι ρυθμιζεται αυτο με τον κυκλο σου, νομιζω.

Tic Tac είπε...

ή φίλε {whatever}

Αντισθένης είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΤΥΛΑΚΙ ..... ΚΑΤΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΝΑΡΧΙΚΟ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ...ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΕΜΕΝΕΣ ΣΤΟ 1ο ΣΧΟΛΙΟ ΘΑ ΕΙΣΟΥΝ ΑΠΛΑ ΦΑΣΙΣΤΑΣ ....

Αντισθένης είπε...

ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ?

Η θρησκεια εχει κατορθωσει να πεισει τον κοσμο οτι υπαρχει ενας αορατος ανθρωπος -που ζει στον ουρανο-ο οποιος παρακολουθει οτιδηποτε κανεις,καθε στιγμη της καθε μερας.Αυτος ο αορατος ανθρωπος εχει εναν ειδικο καταλογο απο δεκα πραγματα τα οποια δεν θελει να κανεις.Και εαν κανεις οτιδηποτε απο τα δεκα αυτα πραγματα, εχει ενα ειδικο μερος για σενα -γεματο φωτια και καπνο και πονο και οδυνη -στο οποιο θα σε στειλει για να ζησεις και να υποφερεις και να καιγεσαι και να πνιγεσαι και να ουρλιαζεις και να κλαις αιωνιως ,μεχρι το πληρωμα του χρονου..... Κι ομως αυτος σε αγαπαει. Η ΟΠΟΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ σε αγαπαει οταν της ανηκεις ΕΓΩ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΜΕΝΑ ........ ΕΣΥ ??????

stavros είπε...

σωστος αδερφε για ναλυσεισ το προβλημα του τι θα γινει οταν πεθανεις καλο θα ειναι να αναφερεις σε ενα μερος της διαθηκης σου τον τροπο που θελεις να επιστρεψεις στο συμπαν - φυση - αγνωστο οπως θεσ πεστο αλλα οχι κολαση και παραδεισο.πιστευω οτι οι κοντινοι σου ανθρωποι θα το σεβαστουν

Διαγόρας ο Μήλιος είπε...

άρθρο στο in.gr

άρθρο στο skai.gr

τηλεοπτικό στο skai.gr

Αγαπητέ Αντισθένη, η καύση νεκρών είναι ήδη πραγματικότητα. Η σχετική νομοθεσία έχει κάποιες αγγυλώσεις, οι οποίες ίσως να είναι δυνατόν να προσβληθούν στο Συμβούλιο της Ευρώπης αν κάποιος έχει την όρεξη, αλλά ακόμα και με τις αγγυλώσεις, είναι βιώσιμη.

Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι ένα γραφείο κηδειών που θα αναλαμβάνει την τέλεση πολιτικών κηδειών. Όταν κανείς συνειδητοποιεί ότι ένα αγαθό ή υπηρεσία που χρειάζεται δεν προσφέρεται στην κοινωνία στην οποία ζει, έχει δύο εναλλακτικές οδούς:

Η μία είναι να αρχίσει να κλαίει τη μοίρα του.

Η άλλη είναι να συνειδητοποιήσει πως πρόκειται για αγορά με ζήτηση αλλά χωρίς προσφορά, άρα πρόσφορη για δραστηριοποίηση, και να υλοποιήσει ο ίδιος το εν λόγω αγαθό ή υπηρεσία.

Έτσι λοιπόν, αυτό που έχω να πω είναι το εξής: ζητούνται συνέταιροι για δημιουργία γραφείου πολιτικών κηδειών.

Μαύρος Γάτος είπε...

Καλησπέρα, έχω κι εγώ τις ίδιες ανησυχίες. Ό Διαγόρας έχει απόλυτο δίκιο, είναι ένα πεδίο πολύ κερδοφόρο για όποιον θέλει ν΄' ασχοληθεί, δεν υπολογίζει όμως την αντίδραση από την κοινωνική πλειοψηφία που δεν ξέρω ως πού θα φτάσει. Δυστυχώς σε επίπεδα αλληλοκατανόησης και σεβασμού είμαστε πολύ πίσω ακόμα σε αυτήν την χώρα. Βασιλεύει η μισαλλοδοξία και η στενομυαλιά.

Για την ώρα πάντως, ξέρω καλά ότι είναι δυνατόν να γίνει κανονικά γη διαδικασία, στη Βουλγαρία- αυτό έγινε με την υπέροχη Μαρία Δημητριάδη. Δεν γνωρίζω για κόστος κτλ, κι ελπίζω ώσπου να χρειαστώ αυτές τις υπηρεσίες να έχει περάσει αρκετός καιρός και να γίνεται και στην Ελλάδα η καύση.

Αυτά φίλε μου και καλό Σαββατοκύριακο.

Unknown είπε...

Γεια χαρά Αντισθένης ανταποκρίθηκα στο κάλεσμα σου, πραγματικά το θέμα που θίγεις φίλε μου ή φίλη μου είναι πολύ μεγάλο.
Δεν είμαι καταρχάν ούτε Φασίστας και ούτε ακροαριστερός έχει σημασία αυτό που θα σου πώ γιατί έχω μια θέση, ειμαι ενάντια σε οτίδηποτε έχει να κάνει με την καύση των νεκρών γιατί την θεωρώ ΒΕΒΗΛΩΣΗ του σώματος των ανθρώπων.
Το σώμα των ανθρώπων αφού ταφεί γίνεται οργανική ύλη και δίνει ζωή στο έδαφος.
Αυτός είναι ο προορισμός να δίνουμε τροφή στην γή και στα υπόλλοιπα άλλα όντα, τα οποία συνυπάρχουν μαζί μας.

Η καύση νεκρών δεν ωφελεί στην φύση τίποτα, άσε που και στην Αρχαίοτητα ελάχιστοι πολιτισμοί χρησιμοποιούσαν την καύση, νομίζω στις Μυκήνες απαγορευόταν η καύση των νεκρών για ασέβια προς του Θεούς.

Τώρα αν γουστάρεις να καείς είναι άλλο θέμα το οποίο μπορεί να το θελήσεις, αρκεί βέβαια να μην έισαι ενταγμένος σε κάποια Θρησκεία ή οποία το απαγορευέι αυτό, δηλαδή δεν μπορεί να έχεις Χριστιανικό όνομα Αντισθένης και να γράφει η ταυτότητα σου Χριστιανός η Βουδιστής κλπ και να θέλεις να κάεις αφότου πεθάνεις.

Αν έχεις χαρτί δημόσιο έγγραφο ότι είσαι Άθεος με την βούλα, τότε ναι μπορείς να ταφείς και να κάεις όπως σου γουστάρει.

Αυτό πιστεύω αλλά το θέμα δεν είναι τόσο απλό, είναι για μένα ένα ασήμαντο θέμα με περίπλοκη διάσταση σε μια εποχή που ΥΠΑΡΧΟΥΝ πιο σημαντικά, που έχουν να κάνουν με την ζωή μας και τις σχέσεις μας σαν ανθρώπινα όντα.

Ρίξε μια ματιά Αντισθένη στην ανάρτηση και θα καταλάβεις για ποια θέματα ομιλώ
http://topaiditisplateias.blogspot.com/2009/02/part-1.html


ΥΓ
Δεν κάνω καμία προπαγάνδα, ούτε είμαι κάποιος φανατικός χριστιανός την άποψη μου λέω και ελπίζω να την εκτιμήσεις δεόντος.

Σε χαιρετώ το παιδί της πλατείας απο Ζάκυνθο

Αντισθένης είπε...

οπως θα καταλαβατε αγαπητοι φιλοι το ενδιαφερον μου δεν ειναι να καω....... θελω να ταφω οπως οι προγονοι μου ... στα μερη που θαβονται οι υπόλοιποι ελληνες, δηλαδη στα δημοτικα νεκροταφια της παρτιδας μου. Απλα δεν θελω να με διαβασει κανεις θρησκαπατεωνας... καμιας θρησκειας. Θελω να πεθανω οπως εζησα... αθεος και ειρων απεναντι σε ολα τα σοβαροφανη η παιδιαστικα η και γελοια ... εως γελοιωδεστατα αποκοιηματα της ανθρωπινης αναξιοπρεπειας.

εξαδάκτυλος είπε...

@ Το παιδί της πλατείας

Αγαπητέ, το να είσαι ενταγμένος σε κάποια θρησκεία δεν απαγορεύει αυτό καθ' αυτό την καύση. Η ορθόδοξη εκκλησία είναι κατά της καύσης, αλλά το πολύ-πολύ να μην σου διαβάσει κάποια ευχή και να μην παρασταθεί ιερέας στην κηδεία σου, επειδή ζήτησες να καείς. Αν η ζωή σου γυρίζει γύρω από αυτά τα τυπικά λατρείας, τότε μάλλον δεν θα το κάνεις. Αλλά είναι όλα θέμα επιβολής φόβου και όχι νόμου.
Επιπλέον δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λές "δηλαδή δεν μπορεί να έχεις Χριστιανικό όνομα Αντισθένης και να γράφει η ταυτότητα σου Χριστιανός η Βουδιστής κλπ και να θέλεις να κάεις αφότου πεθάνεις.". Το τί όνομα έχεις είναι άσχετο με το αν θες να σε κάψουν ή να σε θάψουν. Δηλαδή, άμα σε λέγανε Βασίλη υπάρχει κάτι να σε εμποδίζει, ενώ άμα σε λένε Χο Τσι Μινχ, όχι;
Ακόμη, το χαρτί που θα λέει "αθεος" δίνει σε κάποιον περισσότερα δικαιώματα από κάποιον άλλο που δεν το έχει; Δεν νομιζω και δεν θα έπρεπε. Από πότε τα προσωπικά δεδομένα κανονίζουν τα πολιτικά δικαιώματα; Τέλος, να σε ενημερώσω πως οι Βουδιστές και οι Ινδουιστές, παρ' ότι μεγάλες θρησκείες με πολλά χρόνια ύπαρξης και εκατομμύρια οπαδούς, μιά χαρά καίνε τους πεθαμένους τους. Η ορθόδοξη εκκλησία είναι που τσινάει, γιατί έτσι θα χάσει τη μάσα και την επιρροή στις υποτιθέμενες ψυχές τον πεθαμένων, αλλά και στην λύπη των πονεμένων ζωντανών.
Προφανώς και το δικαίωμα σου να θαφτείς, γιά όποιο λόγο το θέλεις, είναι σεβαστό. Αλλά άλλο τόσο σεβαστό είναι και το δικαίωμα κάποιου άλλου να καεί. Και δεν είναι, ούτε η όποια εκκλησία, ούτε οι φαντασιακοί μπαμπούλες της, που θα πρέπει να αποφασίσουν τι θες να κάνεις.